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Sebastian KohlheppBiographyGerman  lyric tenor Sebastian Kohlhepp is in great demand on the international opera and concert scene. Most recently, as a member of the resident company ofStuttgart Staatsoper from 2015 to 2017, he covered the great lyrical Mozart roles of
Don Ottavio (Don Giovanni) and Ferrando (Così fan tutte), and thrilled audiences and critics as a skilled performer of Baroque operas, singing Lucio Vero in Il Vologeso, Oronte in Alcina, and Lurcanio in Ariodante.
 Sebastian Kohlhepp was born in Limburg an der Lahn, where he received his first vocaltraining at the local boys’ choir. He studied under Hedwig Fassbender at the University of Music and Performing Arts in Frankfurt/Main. He was then engaged as a member of the opera ensemble at Karlsruhe Staatstheater. He then switched to the Staatsoper in Vienna, where he sang under the baton of renowned conductors including Adám Fischer, Franz Welser-Most, Peter Schneider, Jeffrey Tate, Dan Ettinger and Patrick Lange.Kohlhepp has given guest appearances at Opéra Monte Carlo (Strauss’ Salome), theVolksoper in Vienna (Britten’s Albert Herring), the Theater an der Wien in Vienna(Monteverdi’s Il ritorno d’Ulisse), and Basel Municipal Theatre (The Magic Flute). In the course of the 2017-2018 season, Sebastian Kohlhepp will cover the role of
Tamino (The Magic Flute) at the Theater an der Wien, and will sing his début as Belmonte (Entführung aus dem Serail) at the Salzburg Mozart Festival.
He will honor further guest engagements in a new production of Cherubini’s Medea (stage direction: Peter Konwitschny) at Stuttgart Staatsoper, and will sing as Don Ottavio (Don Giovanni) in Cologne.
 As a soloist in concert performances, Sebastian Kohlhepp collaborates on a regular basiswith ensembles such as the Stuttgart Bachakademie, the Collegium Vocale Gent, the RIAS Chamber Choir, the Stuttgart Chamber Choir, Freiburg Baroque Orchestra, Akademie für Alte Musik Berlin, and B’Rock, as well as with renowned conductors including Frieder Bernius, Philippe Herreweghe, René Jacobs, Hans-Christoph Rademann, Helmuth Rilling, and Andreas Spering. He has performed at venues such as the Concertgebouw in Amsterdam, the Philharmonie in Berlin, the Philharmonie in Paris, Zurich Tonhalle, Vienna Konzerthaus, Shanghai Concert Hall, and the Teatro Colón in Buenos Aires. Upcoming engagements include Haydn’s Creation in Freiburg and Berlin with the Freiburg Baroque Orchestra conducted by René Jacobs, a European tour featuring Mendelssohn’s Elijah under the baton of Pablo Heras-Casado, Frank Martin’s opera
Le Vin Herbé at the Elbphilharmonie in Hamburg, and Bach’s St John Passion with the Seoul Philharmonic Orchestra in Korea.
 A series of CD, DVD and broadcast recordings offer further insight into Sebastian Kohlhepp’s mulutifaceted talents. He recently participated in the complete recording of Bach’s Chorale Cantatas under Christoph Spering in a joint collaboration between the labels deutsche harmonia mundi and Sony Music. René Jacobs’s new recording of the
St John Passion, in which Kohlhepp sings the tenor arias, received the 2017 ICMA Award in the Baroque Vocal category.
 (2017/2018 season. Please only use this approved biography; no alteration or abridgement without the approval of the artist.)   Pdf Download

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„So ergibt sich ein organischer Spannungsbogen, an dem vor allem der großartige Sebastian Kohlhepp entscheidenden Anteil hat. Selten hört man einen Tenor mit körper-reicher Stimme, der den Evangelistenbericht so klangschön und differenziert gestaltet, der nahtlos zwischen Sprechduktus und voll ausgesungenen Linien samt funkelnden Spitzentönen wechseln kann und dann auch noch die heiklen Koloraturen der Tenor-Arien derart makellos bewältigt.“

 

Stuttgarter Zeitung,

Markus Dippold, 05.12.2016

 

 

 

 

„Für die Vokalen Höhepunkte des Abends sorgte Sebastian Kohlhepp(...)

Kohlhepps Lucio Vero hat Metall, Ausdruck, Geschmeidigkeit und Bühnenpräsenz.“

 

Stuttgarter Nachrichten, Susanne Benda, 18.05.2016

 

 

 

 

„Sebastian Kohlhepp lieh dem wankelmütigen Kaiser seinen hellen, warmen, und atemverschlagend koloratursicheren Mozart-Tenor“

 

Das Opernglas, C. Fischer, Ausgabe 4/2015

 

 

 

 

„In der Titelrolle schließlich agiert mehr als überzeugend Sebastian Kohlhepp mit hellem, eindringlichem, wortdeutlichem und feinem Tenor, in Habitus wie Stimme ein wenig an Peter Pears erinnernd, für den der Komponist die Rolle auch komponiert und der das Werk zum Erfolg geführt hatte.„

 

Das Opernglas, Th. Rauchenwald, Ausgabe 4/2014

 

 

 

 

„ Der Tenor Sebastian Kohlhepp präsentierte sich als Vergnügen durch den Wohllaut seiner Stimme, seine tragenden lyrischen Bögen und noblen Koloraturen als Händel-Sänger allerersten Ranges „

 

Die Rheinpfalz, 22-02-2013